Här jobbas det med fågelbad

Betonggjutning

Tänk så kul det är att skapa med goda vänner!

En solig dag samlades ett glatt gäng vid namn Britt Hallberg, Anita Andersson, Margareta Davidsson, Yvonne Sköld och Karin Spjut, på Västeräng för att gjuta betong. Elisabeth, May och Göran, som ansvarade för kursen, började med information medan vi drack en kopp kaffe. Sedan gjorde vi högar av sand som är grunden till gjutningen till Fågelbad. Därefter la vi rabarberblad över sandhögen som form, samt ett lager cement som Göran blandat till. Sen armerade vi med hönsnät och ett lager cement till. Efter detta göts det i formar av latex plast. Resultatet blev en katt, ljusstakar, hjärtan och mycket annat. Som avslutning täcktes allt över med plast som skulle vattnas för att bränna några dagar. Våra trädgårdar kommer att prydas med våra egna alster på söndag. :-)

Då intresset var så stort kommer det att bli en gång till för nya deltagare 2 juni kl 10-14.

Vid pennan, Elisabeth, bilder av Yvonne Sköld

50 000 starka skäl att bli medlem